čtvrtek 1. prosince 2016

Garmin Forerunner 35 Optic


Stále ještě žhavá novinku od Garminu, z řady Forerunner, mě zaujala především díky zajímavé cenovce a nabízeným funkcím. Vzhledově mi sice víc sedí kulatý design ciferníků, ale to je věc vlastního vkusu. V každém případě jde o komplexní sporttester, který stojí minimálně za pozornost.


Design

Testoval jsem verzi s bílým řemínkem, který se k mému překvapení významně nešpinil. Hranatý displej překrývá plastové sklo, které je zasazeno do (u všech verzí) černého plastového obalu. Ve spodní části těla hodinek se nachází optický snímač tepové frekvence a napájecí piny. Snímač pro tepovou frekvenci je lehce vystouplý, ale na ruce to není znát. Celkově působí hodinky subtilnějším dojmem, který bude více vyhovovat lidem s užším zápěstím. Pásek je gumový a o něco měkčí, než jsem zvyklý vídat u jiných modelů od Garminu. To ale není na škodu. Materiál je příjemný, nikde neškrtí ani neškrábe. Z vnitřní strany je hladký, z vnější strany je v něm lehké 
šrafování. K zapínání pásku slouží kovová spona.


Displej je černobílý, v základním zobrazení ukazuje úroveň nabití baterie, hodiny a datum. Čitelnost je perfektní i na přímém slunci. Ovládání probíhá za pomoci 4 tlačítek, která jsou rovnoměrně umístěna na stranách hodinek. Tlačítka fungují neomylně a odezva na displeji je velmi rychlá. Váha 37g není na ruce téměř vůbec znát.


Funkčnost

Hodinky se dají synchronizovat s telefonem (Android i iOS). Snímač tepu je integrovaný, nemusíte proto myslet na další zařízení. Snímání probíhá ze zápěstí. Mimo to, že můžete sledovat tepovou frekvenci při sportovních aktivitách je zde, díky integrovanému snímači tepu, zajímavá funkce sledování kvality spánku. Hodinky rozpoznají hluboký i lehký spánek a v aplikaci IQ Connect zobrazí graf, i spánkové časové souhrny. Hodnoty tepové frekvence jsou poměrně přesné a nedochází příliš často k "úletům".




Samotné měření může probíhat v pěti režimech. Jsou to běh venku, běh uvnitř, kolo, kardio a chůze. V rámci nastavení běhu jsem využil alarmy na tepovou frekvenci, kde jsem určil, při překročení jaké tepovky, mě mají hodinky upozornit. Zajímavé jsou i možnosti využití intervalového tréninku nebo virtuálního vodiče. Líbila se mi funkce autopause, která pozastaví měření, když se zastavíte. Příjemná je i možnost specifikace údajů, které se při měření zobrazují. GPS signál nabíhá rychle a při běhu se mi nestalo, že by se přerušil nebo ztratil . 

Běh uvnitř udává spíše informativní informace co se týče tempa i vzdálenosti, já vždy upravoval údaje podle hodnot, které mi ukázal běžecký pás, protože se mírně lišily. To je dáno tím, že měření běhu uvnitř probíhá bez pomoci GPS signálu. Měří se podle otřesů. 

Cyklisté budou zajisté nadšeni možností propojení hodinek se snímači na kole.   





Výsledek měření ve webové aplikaci vypadá takto:

https://connect.garmin.com/modern/activity/1486689823


V praxi se mi líbila funkce najít můj telefon, kterou jsem využíval poměrně často :-)
Při běhu občas poslouchám muziku z telefonu. Pro lidi jako já, bude příjemná funkce ovládání hudebního přehrávače, přímo z hodinek.
Po propojení s telefonem přes bluetooth se začnou zobrazovat nové zprávy z telefonu na LCD displeji. To je příjemné, pokud nemáte telefon přímo po ruce a chcete zjistit, kdo a co píše. 
Další z příjemných maličkostí je budík, který budí vibracemi a zvukovým signálem.
Voděodolnost zajišťuje, že hodinky z ruky nemusíte (kromě nabíjení) nikdy sundávat, výrobce udává, že lze s hodinkami i plavat. Já jsem 35ky bral jen do sprchy a na mytí nádobí - to zvládly bez problémů.
Při běžném provozu, což je pro mě několikrát týdně běh, jsem nabíjel jednou týdně.


Závěrečné zhodnocení plusů a mínusů

  -  Minusy:
   Není kompatibilní s IQ Connect (nelze stahovat aplikace)
   Černobílý displej
   Vzhled (subjektivní dojem)
   V případě, že není načten signál GPS, nelze spustit aktivitu


  + Plusy:
   Cena
   Výdrž baterie
   Jednoduchost
   Možnost výběru z více barevných provedení pásků
   Spolehlivost
   Dílenské zpracování
   Kvalita GPS signálu



   














Aby vám neunikla žádná novinka, sledujte nás na facebooku
https://www.facebook.com/behavej 

Žádné komentáře:

Okomentovat