středa 27. července 2016

Recenze Adidas Ultra Boost

V botách Adidas Ultra Boost jsem naběhal kolem 900 km. Byla to jasná volba při mých běžeckých začátcích. Vyzkoušel jsem si je
na trénincích Adidas, které jsou pořádány každé úterý v 18 hodin. Vybíhá se od prodejny Na Příkopech. Když jsem se rozhodoval o tom, jaké první opravdové běžecké boty si koupit, padla na ně volba z toho důvodu, že měkkost při dopadu byla až neskutečná. Do té doby jsem běhal ve starých teniskách, které jsem vyhrabal po X letech ze skříně. Dost jsem váhal, jestli radši nekoupit  Adidas Energy Boost, které jsem měl také možnost otestovat, ale v té době pro mě byla měkkost dopadu určujícím faktorem, proto jsem vybral Ultra.




První dojmy

Super. Mám nové zářivě žluté Adidas Ultra Boost doma. Natěšený na to, až se v nich zase proběhnu nedočkavě odpočítávám minuty do konce pracovní doby. Padla. Rychle domů. Převlékám se a vybíhám po své oblíbené trase kolem Hostivic. Proti předchozím nekvalitním botám mám pocit, že se vznáším a že běžím jako po peřině. Jsem nadšený. Toto nadšení mi vydrželo poměrně dlouho. Jediné co mě trochu trápilo bylo znatelné opotřebení podrážky již po uběhnutých 100 km. To už ale Adidas napravil u druhé generace této obuvi, kde podrážku vytvořil ve spolupráci se společností Continetal a opotřebení není tak výrazné jako u první generace.


Po delší době

Delším používáním a získáváním zkušeností s během zjišťuji, že vše není jen černé a bílé. I vrcholový model (alespoň cenově) od Adidasu má své zápory. Předestírám, že měřím 190 cm a vážím 80 kg. Proto na to berte v mojí recenzi ohled. Myslím si, že lehčí a menší běžci budou mít s touto obuví jiné zkušenosti než já.
A teď k jádru pudla. První věc, které jsem si začal všímat v porovnání s další obuví od Adidasu ( Energy Boot, Supernova Glide, Adios Adizero) byla stabilita. Ani nezkušený běžec si nemůže nevšimnout, že na větší vrstvě boost podrážky to není vždy 100% jistota. Chování v zatáčkách bych popsal automobilovou terminologií jako nedotáčivé, tzn. že ve výsledku uděláte o něco větší oblouk, něž je člověk zvyklý v obuvi s menším tlumením. Je to daň, kterou musí každý zvážit. Nejsou to závodní boty, ač jsem v nich odběhal Run Czech Prague Maraton 2016. Proč ne závodní? Protože tlumení zkrátka tlumí, ač výrobce udává, že bota dokáže vrátit při odrazu energii zpět, je zde evidentní, že pomalejší běžecké boty než tyto Ultra Adidas nevyrábí.


Závěr

Se zkušenostmi a 900 km, které jsem v těchto botách naběhal bych si pro trénink a objem zvolil Adidas Energy Boost. Na mou váhu už jsou Ultra zkrátka příliš měkké. Životnost podrážky první generace bych odhadnul na 1500 km, což není moc. Nicméně jsem tyto boty zařadil do botníku a používám je pro běžné nošení, protože konstrukce boty je nesmírně příjemná a cítíte se v nich jako v „bačkůrkách“. O citové vazbě a zážitcích z prvního Maratonu ani nemluvě.
Tuto obuv bych doporučil začínajícím, menším a lehčím běžcům, kteří je využijí pro trénink objemu. Je to z toho důvodu, že tato obuv odpustí hodně, co se týče chyb v běžecké stylu. Na druhou stranu se velká vrstva boost materiálu na podrážce (vzhledově jako „bílý polystyren“) pod těžším běžcem až příliš deformuje a stlačuje.

Celková výsledná známka (stejně jako ve škole)

2-

Žádné komentáře:

Okomentovat